Laksmibai (regina Jhansiensis)
Lakṣmībāī, regina Jhansiensis (Marathi झाशीची राणी लक्ष्मीबाई Jhāśīcī Rāṇī Lakṣmībāī) nata in Varanasi anno fere 1827/1828; proelio interfecta 17/18 Iunii 1858 ad Gwalior) fuit rebellionis Indicae anno 1857 ductrix. Lakṣmībāī a Britannis victoribus perfida nuncupata est sed a recentioribus heroina repugnationis Indicae contra colonizationem reputatur.
Notae[recensere | fontem recensere]
- Anno fere 1830 in Karl E. Meyer, Shareen Blair Brysac, Tournament of Shadows (Vasingtoniae: Counterpoint, 2005) p. 138: "The Rani of Jhansi ... known to history as Lakshmi Bai, she was possibly only twelve in 1842 when she married the ... Rajah of Jhansi ..."
- "November 1835" apud Kincaid (1943)
- Allen Copsey, "When was she born?" e serie "Lakshmibai, Rani of Jhansi"
Bibliographia[recensere | fontem recensere]
- R. Burn, Patrick Cadell, "Rani Lakshmi Bai of Jhansi" in Journal of the Royal Asiatic Society of Great Britain and Ireland (Apr. 1944) pp. 76-78
- Joyce Lebra-Chapman, The Rani of Jhansi: a study in female heroism in India. Honolulu: University of Hawaii Press, 1986
- Prachi Deshpande, "The Making of an Indian Nationalist Archive: Lakshmibai, Jhansi, and 1857" in Journal of Asian Studies vol. 67 (2008) pp. 855-879
- James Foote Holcomb, Helen Harriet Howe Holcomb, In the Heart of India, or, beginnings of missionary work in Bundela Land, with a short chapter on the characteristics of Bundelkhand and its people, and four chapters of Jhansi history. Philadelphiae: Westminster Press, 1905 Textus apud archive.org
- Rainer Jerosch, The Rani of Jhansi: rebel against will. Novi Dellii: Aakar, 2008
- C. A. Kincaid, "Lakshmibai Rani of Jhansi" in Journal of the Royal Asiatic Society of Great Britain and Ireland (Apr. 1943) pp. 100-104