Epulum a Thoma Wolseio celebratum (1526)
Epulum a Thoma Wolseio celebratum est die 30 Decembris 1526 (quo tempore Wolseius erat archiepiscopus Eboracensis, cardinalis et cancellarius regni Angliae) Londinii in domo suo ad York Place. Ibi rex Henricus VIII et amici, faciebus dissimulatis, in cena irruperunt et cum mulieribus saltaverunt. Epulum in editione altera operis Raphaelis Holinshed Chronicles of England, Scotland and Ireland, anno 1587 divulgata, ita describitur:
- That same night, the king and manie yoong gentlemen with him, came to Bridewell, and there put him and fifteene other, all in masking apparell, and then tooke his barge, and rowed to the cardinals place, where were at supper a great companie of lords and ladies, and then the maskers dansed, and made goodlie pastime: and when they had well dansed, the ladies plucked awaie their visors, and so they were all knowen, and to the king was made a great banket.
- And yet the cardinal, espying the great zeal that the king had conceived in this gentlewoman, ordered himself to please as well the king as her, dissimuling the matter that lay hid in his breast, and prepared great banquets and solemn feasts to entertain them both at his own house (Georgius Cavendish, The Life and Death of Cardinal Wolsey p. 57 ed. Morley).
Epulum ab Holinshed narratum in fabula historica a Gulielmo Shakesperio scripta, titulo Henry VIII, ostentatur (act. 1 sc. 4) ibique inter mulieres ad cenam praesentes videtur Anna Bolena cum qua rex ipse saltat et cuius nomen mox postulat:
- Rex: My Lord Chamberlaine,
- Prethee come hither. What fair ladie's that?
- Camerarius: An't please your Grace, Sir Thomas Bullens daughter,
- The Viscount Rochford, one of her Highnesse women.
- Rex: By Heaven, she is a dainty one. Sweet heart,
- I were unmannerly to take you out
- And not to kisse you. A health gentlemen,
- Let it goe round (1.4.90-97).
Quo ludo die 29 Iunii 1613 apud theatrum Globum docto, aedificium totum in incendio deletum est ob ictum pyroboli male paratum dum haec scaena agitur (Drum and trumpet; chambers discharged: 1.4.49).
Notae[recensere | fontem recensere]
Nexus externi[recensere | fontem recensere]
- Textus chronicorum Holinshed
- Textus ludi scaenici Shakesperiani ex editione in folio prima
- Textus ludi scaenici Shakesperiani apud MIT